Noul Toyota Yaris

Noul Toyota Yaris – proiectat pentru viața urbană

  • Noul Yaris, dezvăluit în premieră mondială
  • Prima aplicare a filosofiei Toyota New Global Architecture (TNGA) pentru mașini compacte de segment B
  • Noua platformă GA-B conferă mașinii stil, ergonomie, dinamică incitantă și siguranță
  • Noul sistem Hybrid Dynamic Force de 1.5 l combină eficiența ridicată cu un răspuns îmbunătățit
  • Noul Yaris, conceput pentru a fi cea mai sigură mașină compactă de segment B din lume

Noul Toyota Yaris a fost proiectat pentru a face față provocărilor tot mai mari ale vieții în mediul urban.

Clienții de mașini compacte, printre cei mai pretențioși din Europa, trăiesc de regulă în medii urbane supraaglomerate, care le ridică provocări tot mai mari. În aceste condiții, își doresc o mașină practică, dar și cu stil, ușor de parcat, capabilă să se strecoare prin aglomerația orașului și, în același timp, confortabilă pentru călătorii mai lungi. Totodată, ei se așteaptă ca autoturismul să le ofere un nivel ridicat de siguranță, concomitent cu cele mai mici cheltuieli de utilizare posibile. În plus, pe fondul conștientizării problemelor de mediu, clienții de mașini compacte caută soluții adaptate la programul lor zilnic și la mediul înconjurător.

Noul Yaris răspunde astfel acestor cerințe tot mai exigente, aducând filosofia Toyota New Global Architecture (TNGA) în cadrul segmentului de mașini compacte de segment B, odată cu debutul noii platforme GA-B și al noului sistem hibrid ajuns la generația a patra.

Dimensiunile sale îl diferențiază într-un segment de piață în care noile mașini au devenit tot mai lungi cu fiecare relansare. În schimb, Toyota a redus lungimea totală a noului Yaris cu 5 mm și, în același timp, a mărit ampatamentul cu 50 mm, asigurându-se că mașina este agilă, dar și ușor de condus și de parcat în oraș. Concomitent, spațiul interior a fost păstrat fără a face compromisuri în materie de  confort – esența caracterului „big small” ce a definit dintotdeauna modelul Yaris.

Platforma GA-B a permis reducerea cu 40 mm a înălțimii totale, dar printr-o poziționare mai joasă a scaunelor, înălțimea în interiorul habitaclului nu a fost afectată. Prin adăugarea a 50 mm la lățimea mașinii a rezultat un spațiu mai generos pe locurile din față și spate, în timp ce ecartamentul mai mare completează aspectul coborât și mai impozant al noului Yaris.

La fel ca în cazul tuturor modelelor bazate pe TNGA, centrul de greutate în noul Yaris a fost coborât; în fapt, el este cu aproximativ 15 mm mai jos comparativ cu modelul actual, conferindu-i mașinii caracteristici inerțiale mai bune. Șasiul are, de asemenea, un echilibru mai bun, atât față – spate, cât și stânga – dreapta, ceea ce reduce ruliul și îmbunătățește stabilitatea la frânare și distanța de oprire. Totodată,  rezistența la torsiune a caroseriei a fost îmbunătățită, contribuind la o manevrabilitate agilă și stabilă a mașinii.

Designul exterior scoate în evidență caracterul puternic al noului Yaris. Partea frontală se remarcă prin grila lată și sigla centrală Toyota. Baza stâlpului A este împinsă în spate, iar lungimea capotei a fost crescută, astfel potențându-se aspectul dinamic. Noile lumini dispun de tehnologie LED și semnalizatoare incluse, care alternează cu luminile de zi. La interior, calitatea senzorială a constituit o prioritate, ceea ce se evidențiază prin  felul în care arată și sunt amplasate comutatoarele la bord, dar și prin alegerile în materie de culori, textură, iluminare, forme, grafică și aspect general.

Noul model Yaris este conceput pentru a fi cel mai sigur autovehicul compact de clasa B din lume, oferind cea mai bună performanță în materie de siguranță standard din segmentul său prin ​​sistemele de siguranță activă și pasivă care îl vor echipa.

Sistemele avansate de asistență a șoferului includ Cruise Control adaptiv inteligent pentru toată plaja de viteze, și sistemul de urmărire a benzii, prezent în modelele Toyota lansate recent. Toate acestea devin caracteristici standard și în cazul noului Yaris. Pe lângă sistemele avansate de asistență a șoferului, noul Yaris a fost dezvoltat pentru a asigura cea mai bună protecție a pasagerilor, ținând cont de standardele mai stricte valabile în 2020. De exemplu, pentru a proteja mai bine pasagerul în cazul unui impact lateral, noul Yaris va fi primul automobil compact care va introduce un airbag central.

Yaris Hybrid, primul model hibrid integral („full hybrid”) din segmentul B la nivel mondial, a intrat pe piață în 2012, iar de atunci au fost vândute peste 500.000 de unități în Europa.

Sistemul hibrid de generația a patra a fost testat în diferite orașe din Europa, precum Roma, Paris și Darmstadt. Potrivit rezultatelor testelor, atunci când mașina este utilizată într-o zonă urbană, emisiile sunt zero aproape 80% din timp.

Sistemul hibrid este dotat cu noul motor pe benzină Dynamic Force de 1.5 litri, cu trei cilindri și ciclu Atkinson. La fel ca în cazul versiunilor cu patru cilindri de 2.0 și 2.5 litri, Dynamic Force beneficiază de îmbunătățiri care reduc frecările interne, pierderile mecanice și optimizează combustia. De fapt, motorul are cea mai rapidă ardere a combustibilului din lume, oferind un cuplu ridicat la viteze mici și eficiență în consum. Dispune, de asemenea, de un amortizor de vibrații care reduce și zgomotul în exploatare.

În consecință, sistemul atinge o eficiență termică de 40%, mai mare decât a motoarelor diesel tipice, contribuind la îmbunătățirea cu peste 20% a consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 ale noului Yaris. Concomitent, puterea sistemului a fost crescută cu 15%.

Yaris se află în centrul poveștii europene de succes a companiei Toyota, un model care s-a bucurat de o popularitate crescută și de o reputație excelentă, grație inovației susținute. 

Pentru mai multe informatii va asteptam la showroom-ul Mondial Motors din Bistrita, strada Libertatii, nr 62 sau ne puteti contacta la numerele de telefon : 0263207200

Pacurar Bogdan – 0745586020  sau

Morosan Gabriela – 0754067495