Târgul breslelor moderne

Sărbătorim iubirea cu produse locale

Artizanii iubirii este titlul evenimentului ce deschide seria Întâlnirilor cu breslele moderne – meșteșugărești și alimentare – aflate sub umbrela Asociației ”Produs în Bistrița-Năsăud”. De vineri 12 februarie, până duminică 14 februarie, inima cetății Bistriței pulsează iubire, sărbătorită cu produse locale.

În ziua de 14 februarie, se comemorează doi martiri cu numele Valentin – preotul din Roma, considerat patronul protector al îndrăgostiților, cel care, conform legendei, a cununat un păgân cu o creștină, fapt pentru care a fost învinuit de încălcarea poruncilor împăratului roman Claudius II (268-270), condamnat la moarte și executat pe 14 februarie 209 și episcopul din Terni, care a avut aceeaşi soartă cinci ani mai târziu pentru creștinarea filosofului Cratone şi a trei dintre ucenicii săi atenieni.

În Evul Mediu se credea că, în această zi, păsările, simţind apropierea primăverii, începeau să-şi facă cuiburile, fapt pentru care s-a considerat că sărbătoarea Sfântului (Sfinţilor) Valentin este începutul redeşteptării anuale la viaţa nouă, deci a iubirii dătătoare de viaţă – prilej de tradiții foarte răspândite în ţările anglo-saxone. Sărbătoarea cu mare ”priză” a fost adoptată și în România, după Revoluție.

În acest context, Asociația ”Produs în Bistrița-Năsăud” a simțit să readucă la viață cetatea și, cu respectarea tuturor regulilor impuse în situația actuală, deschide seria Întâlnirilor cu breslele moderne  – meșteșugărești și alimentare – din acest an, cu ediția specială ”Artizanii iubirii”.

Într-un decor mai degrabă hibernal, căsuțele amplasate pe Pietonal, în zona din vecinătatea Pieței Centrale și în Piața Centrală, lângă Biserica Evanghelică se animă, din nou, cu de produse locale și creații manuale, tradiționale sau de inspirație tradițională, cu tușe moderne sau inspirate din mediul ce ne înconjoară.

Este un prilej pentru toți cei ce sărbătoresc iubirea de a o face cu produse locale, iar pentru noi toți de a trăi bucuria reîntâlnirii cu producătorii, meșteșugarii și artizanii locali, de a simți emoțiile și mesajele pe care le transmit creațiile lor și de a susține economia locală.