Turismul bistrițean

Turismul bistrițean, banii risipiți si studiile de fezabilitate

Elvetia trăiește  din turism! Noi de ce nu reușim să punem la punct infrastructura rutieră și hotelieră din turismul românesc? De ce nu susținem prin invatământul profesional dual formarea tinerilor în această industrie, inclusiv prin fondurile europene care vin acum de la Bruxelles?

Deși nu are nici la această oră măcar un site oficial de internet, ca sursă publică de informații care să promoveze turismul în județ, Bistrița-Năsăud nu stă în schimb deloc rău la capitolul bani investiți (vorba vine!) în acest sens. Totul datorită încă unei instituții controlate cu dibăcie de către liderii PSD județeni și aliații lor, specializată în cheltuirea – cu rost sau fără rost, dar la valori considerabile – a banilor publici: Asociația pentru Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Turism în județul Bistrița-Năsăud”.

Am cerut informatii oficiale în calitate de parlamentar de Bistrita Nasaud pentru a înțelege unde se duc banii județului  alocați turismului prin ADI Turism. Din succintul raport financiar emis de către Consiliul județean, în urma solicitării Biroului parlamentar USR din Bistrița-Năsăud, cu privire la principalele proiecte și activități derulate de către ADI Turism, se poate remarca „mâna largă” de care a dat dovadă administrația publică PSD  începând cu anul 2019: peste 1.000.000 de lei plătiți din bugetul public al județului pentru un număr de doar 6 (!) proiecte/ activități.

Ca o dovadă de „generozitate” a celor care admnistrează banii publici ai județului sar în ochi, spre exemplu „serviciile de creație (design grafic) în vederea realizării constructului de brand al județului Bistrița-Năsăud care conține designul logo-ului în versiunile color, bicolor și monocrom și manual de identitate vizuală”. În schimbul acestui logo, bugetul județean a fost ușurat de suma de 117.215 lei, adică aproximativ 25.000 de euro (valoare comparabilă cu cea a unei locuințe în municipiul reședință de județ!).

Recordul de cheltuială îl dețin „serviciile de consultanță pentru elaborarea unui studiu privind conceptul și viabilitatea economică a parcului de distracții Dracula Park”, cu nu mai puțin de 200.000 de lei, adică peste 40.000 de euro, bani plătiți de asemenea în 2019.

Nici la capitolul „filme” mai marii județului nu s-au zgârcit. Peste 145.000 de lei (adică circa 30.000 de euro) au fost achitați pentru realizarea unui film de prezentare și promovare a județului Bistrița-Năsăud.

Pe lângă toate acestea, costurile de 119.000 de lei ale unui grup statuar la Piatra Fântânele par a fi deja ceva „firesc”!

Suntem curioși să vedem sub ce formă se vor întoarce „pomenile” făcute și de acest ADI al județului Bistrița-Năsăud din bani publici, către diverși prestatori, pe sume exorbitante cu dedicație si greu de justificat!

Cât turism face de fapt această Asociație de Dezvoltare Intercomunitară se poate convinge oricine este interesat să caute informații despre oferta în domeniu a județului, pe care instituția ar trebui să îl promoveze și susțină. Nu vă mai străduiți să găsiți website-uri pe internet, căci răspunsul îl aveți aici, din partea administratorului public al Consiliului județean, cel care patronează „generoasa” instituție: „vă informăm că nu există un site oficial privind promovarea turismului în județul Bistrița-Năsăud” (!).

Pentru așa răspuns, cer public demisia responsabililor pentru rezultatul Zero promovare oficială a turismului județean în mediul online! Pentru managementul defectuos, cer demisia conducerii ADI Turism!

Competența și politica pentru cetățeni sunt prioritățile schimbării în bine a județului!

Prof. Cristina Iurișniți,

Deputat USR în Parlamentul României

membru în Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport

președinte al Comisiei pentru egalitatea de șanse între femei și bărbați